Tuesday, March 1, 2011

Standing in the eyes of the world

Salam World!

what a big gap! berapa hari dah tak update. Fail la... cita2 kalau boleh nak update daily tapi memang hampeh betul. Virus M ni agaknya dah bertempek2, tu yang jadi lagu tu... eh lagu apa plak nih??

Cakap pasal cita2, aku ada banyak cita2 masa kecik. Aku pernah nak jadi pramugari, aku nak jadi polis, askar, tentera laut, tentera udara, kalau boleh semua aku nak. Pernah jugak bercita2 nak jadi robot. Konon2nya robot tu ada power. Chehh tak senonoh betul, ada ke patut aku ingat robot tu memang terer habis, masa tu tak tau rupa2nya robot tu manusia gak yang buat.

Masa kat UiTM Shah Alam, aku join kesatria, aku jugak pernah jadi komander kesatria tu for 1 year je pastu masa final year agak2 bizi terus aku slow down dan quit terus. Masa tu dia nye training (sebelum aku layak digelar komander kesatria) buat kat Sirusa PD selama 2 minggu. So merasa gak la aku menjadi sorang tentera dekat kem tentera selama 2 minggu. Masa tu mana la aku kenal benda2 sunblock sume tu, habis 2 minggu, balik kampung, mak pak aku tak kenal aku sebab kaler dah tukar, dah legam sebab hari2 kena jemur tengah panas masa latihan kawad.

Apasal aku cerita benda nih? Sebab pagi tadi on the way pergi kerja aku dengar kat radio, hari ni adalah hari ulangtahun Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yg ke-78. Hari ni adalah hari ATM ditubuhkan iaitu pada 1 Mac 1933.

Kalau nak tahu lebih lanjut pasal ATM ni, go to their official page kat ..SINI..

Layan jugak video ni...


p/s kalau tak silap early this year PDRM kata tengah buat kertas cadangan untuk bagi peluang professionals to be part of them, to assist them in apa2 area yang patut. I'm waiting for it. Hopefully impian aku untuk join salah satu armed force ni tercapai

No comments:

Post a Comment