Wednesday, March 23, 2011

Biskut cicah air kopi

Salam world!

pagi semalam dengar kat salamFM, eh korang pernah dengar ke channel nih? aku accidently jumpa je, tak pernah dengar pun sebelum ni, selalu dengar hotfm pastu tah camne lost frekuensi, tup2 dapat salamFM ni.

Dia nye style slow sikit, mendayu2 tapi aku bekenan kat info yang diorang bagi semlm pasal merancang keluarga, eh bukannn.... pasal merancang masa depan. indirectly boleh jugak apply kalau sapa2 nak merancang keluarga.

Dalam hidup ni kita tak boleh setakat mengikut arus. We must know what we want and we must plan how to get what we want. Pernah dengar this statement kan.... "whatever yang kita cakap tu is doa". So kalau kita nak something yang baik2 jadi kat kita, or family kita or siapa2 lah, sebut la benda2 yang baik tu berulang kali. Tak semestinya bila sembahyang baru nak berdoa. Anytime pun boleh berdoa.

pagi tadi plak dengar kat xfm, kenapa bila kita masuk satu kedai dengan pakaian selekeh tak branded, salesguy tu macam taknak layan kita je... aku tak kata semua kedai camtu tapi pernah gak la jadi kat aku, cuma aku buat bolayan je. apa susah keluar je lah, terus pergi kedai lain.

Another kenapa, kenapa bila berselisih dengan orang yang kita tak kenal, payah sangat nak senyum. Susah ke senyum tu? Ke dalam mulut ada intan berlian, bila sengih kang takut kurang plak sebijik berlian tu. Actually yang ni aku boleh maafkan lagi. Ye lah, dah tak kenal, kang kalau saja2 senyum kat orang, orang kata sewel lak. Kalau senyum kat tiang dah sah2 lah orang akan kata kau sewel kan. Tapi kalau dah kerja satu ofis, boleh kata hari2 nampak muka eventho korang tak pernah bersembang pun, kalau tak reti jugak nak senyum bila berselisih bahu tu aku rasa dah melampau lampau lampau sangat. Aku tak tau la korang, tapi bagi aku apa salahnya senyum, walaupun tak kenal. Korang tau tak senyum ni pun antara faktor awet muda? so jangan suka kerut2 dahi selalu ye...


ciao bedah !!

No comments:

Post a Comment