Monday, March 28, 2011

Pagi Isnin yang Biru

Salam world! it was started so well last night.
Dah janji cantik dah malam tadi, pagi nanti nak bangun awal, nak pergi sekolah awal.
Sooo bersemangat!

Good morning!!
a bit liat tapi still ok.
Eventho the movement ada sikit slow tapi since it was still quite early, so layan je lah. Dah pakai baju sekolah cantik2 tup2 getah ikat rambut yang dia biasa guna tu tak jumpa cari.
Dah start dah..... nasib baik ada yang lain tapi it still didnt manage to bring back her mood. she is a kind of person yang kalau dia suka something, yang tu je lah dia guna.
Well aku tolong ikatkan rambut dia and showed her that pakai yang mana2 pun sama, still boleh buat rambut dia kemas berikat. Tapi airmata mengalir non-stop jugak, aku tau dia still tak puas hati,
tu yang aku tak tahan tu...

She only had half cup of her susu je this morning tapi dah bekalkan dia roti n ribena for recess. Since muka still tak ceria, sogok pulak dia dengan gegula. ada senyum sikit tapi kejap2 expression muka tukar. smile and frown.. smile and frown, depends on lawak tak berapa cerdik yang aku buat to tackle her. last2 berjaya jugak keluar rumah...

otw to school..
suddenly dia sambung nangis.
alaaa apahal pulak ni...? Dia kata taknak pergi sekolah, malu...sebab dia menangis, nanti kawan2 ejek dia.
Pulak dah... ok takpe.
Kita round2 dulu kejap bagi hilangkan bekas nangis tu. She agreed and she looked ok. So bawak pusing2 dulu sambil2 hantar barang dia kat nursery
(for her sekolah petang).

Alamak dah 7.25, dah lambat ni...alaaa she cried again...aku kata takpa, ada lagi budak lain belum sampai, dia nangis jugak tapi sambil tu dia ambik jugak beg and masuk pagar sekolah. Before that dia salam n peluk cium aku sambil nangis...sedih pulak aku rasa. Dia suruh aku tunggu sampai dia masuk kelas so that she can byebye me from the window. aku layan je, tunggu kan je la....

alaaa dia nangis lagi la sambil lambai tangan. Bila tengok dia macam tu aku pun nak nangis...
chesss sentimental karat.

Memang aku rasa tak sampai hati sangat, tapi aku teruskan jugak drive pergi kerja. rasa macam nak je aku pusing balik n peluk dia.

No comments:

Post a Comment